عیب یابی سرویس ADSL و وایرلس

خط تلفن بوق آزاد ندارد.

مودم ADSL را از مدار خارج کنید. خط تلفن را چک کنید در صورتی که بوق آزاد شنیده نمی شود با خرابی تلفن ( 17 ) تماس بگیرید و خرابی تلفن خود را ثبت کنید.

عیب یابی اسپیلیتر

گاهی ممکن است مشکل عدم اتصال از اسپلیتر باشد که برای عیب یابی آن کافی است مودم را به صورت مستقیم به خط تلفن وصل نموده و در صورتی که چراغ ADSL روشن شده و اتصال برقرار شد، مشکل از اسپیلیتر بوده و می بایست آن را تعویض نمایید.

چراغ لینک (Status یا ADSL یا Link) مودم چشمک زن است. چراغ لینک (Status یا ADSL یا Link) خاموش است.

این مشکل به علت برقرار نشدن ارتباط فیزیکی بوجود می آید. ابتدا بررسی کنید که خط تلفن بوق آزاد داشته باشد، تمام کابل ها و سوکت ها و سیم های ارتباطی چک شود. برای بر طرف کردن این مشکل، گوشی تلفن، فکس، Caller ID را جدا کنید و مودم را مستقیم به خط تلفن وصل کنید.در صورتی که لینک باز هم ثابت یا روشن نشد با پشتیبانی تماس بگیرید.

علامت ضربدر قرمز رنگ برروی شماتیک Connection در ویندوز مشاهده می شود.

این مشکل به این دلیل است که ارتباط به صورت فیزیکی قطع شده است، برای عیب یابی آن کابل متصل به مودم و کارت شبکه، درگاه LAN پشت رایانه و مودم را بررسی کنید و اگر مودم بصورت USB به رایانه متصل است، مودم را یک بار خاموش یا روشن نمائید یا جای پورت USB پشت رایانه را تعویض نمایید.

چراغ لینک (Status یا ADSL یا Link) مودم هنگامی که با تلفن صحبت می کنم، ثابت است ولی به محض قطع کردن تلفن چراغ مودم چشمک زن می شود.

ممکن است که پریز تلفن شما مجهز به ضد برق باشد. بنابراین از وجود ضدبرق بر روی پریز ها اطمینان حاصل کنید و در صورت وجود ضد برق آن را از مدار خارج کنید. (مطمئن شوید که دوشاخه ضد برق در مدار تلفن وجود نداشته باشد)

تمام چراغ های مودم به جز چراغ Power خاموش است.

تمام کابل هایی که به مودم وصل شده است را چک نمائید و در صورت عدم رفع مشکل مودم را از برق خارج کنید. حداقل 5 دقیقه مودم را خاموش نگه داشته و مجددا روشن کنید. (در زمان نوسان برق حتما مودم خاموش باشد) در صورتی که مشکل حل نشد با پشتیبانی تماس بگیرید.

نحوه اتصال مودم ADSL به رایانه چگونه است.

با توجه به نوع مودم، اتصال می تواند از طریق پورتهای USB و Ethernet و یا هر دو شکل باشد. مودم هایی که دارای پورت Ethernet هستند، قابلیت اتصال به سوییچ یا شبکه را دارند. چنانچه اتصال مودم به کامپیوتر از طریق USB برقرار شود حتما باید درایور مربوط به مودم را روی کامپیوتر نصب کرد.

اسپیلیتر چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد.

اسپیلیتر وسیله ای است برای جدا نمودن Voice از Data. از نظر فیزیکی قطعه ای است که دارای یک پورت ورودی برای خط تلفن و دو خروجی که یکی به مودم و دیگری به گوشی تلفن وصل می شود. همانطور که می دانید یکی از مزایای سرویس ADSL استفاده همزمان از اینترنت و تلفن است. برای جلوگیری از اختلال در دو سرویس (تلفن و اینترنت) نباید از دستگاه های دیگری مثل ( فکس و صفر بند و Caller ID ) استفاده کرد.

ارتباط وایرلس (بی سیم) قطع شده است .

به گفته کارشناسان (GREEN) ممکن است با خاموش و یا روشن نمودن مودم این مشکل بر طرف گردد، ولی عدم شناسایی یا اتصال ارتباط بی سیم ممکن است دلایل بسیار مختلفی داشته باشد، گاهی بعضی از مودم ها دارای دکمه ایی مجزا برای خاموش و روشن نمودن وایرلس مودم هستند، همچنین ممکن است مشکل از تنظیمات نا درست وایرلس باشد، پیشنهاد می شود در ابتدا مودم خود را خاموش و روشن نمایید، اگر با این کار مشکل رفع نشد مودم را به تنظیمات کارخانه بازگردانده و مجددا راه اندازی کنید . در صورت ادامه مشکل با شرکت پشتیبانی کننده دستگاه خود تماس بگیرید.